En väldig blandning!

Mitt intresse för bloggen dog lite grann men jag gör ett nytt försök. Det är svårt att hålla motivationer upp. Sen får jag skylla på att jag gillar att skriva på datorn och den är inte varje vecka jag startar i gång den. Spcielt inte denna veckan då jag och min sambo köpt en Ipad förra veckan. Så det är den som har hägrat hela veckan. 
 
Jaghar haft stor nytta av den då jag har legat hemma med feber i två dagar. Skulle löptränatränat med orienteringklubben i tisdag men jag kände mig inte helr hundra så jag hoppade över. Det var tur de för på onsdagen vaknade jag upp med lite feber. Jag missade en kul dag på jobbet på torsdag, men så är det när man är sjuk, det gäller lyssna på kroppen och vila. 
 
Hade det varit för något år sedan hade jag gått till jobbet iaf. Har alltid haft en hög arbetsmoral och inte riktigt lyssnat på kroppen. Men nu har min inställning förändrats lite. Att pressa kroppen och gå till jobbet och göra ett halvdant jobb och ev smitta kollegor och patienter känns inte bra, Så jag låg i soffan och kollade på film ist. Men shit vad jag blir rastlös. Nu ser jag verkligen fram emot att bli av med förklyningen och halsontet så jag kan ut och springa. Är riktigt sugen på att springa en lång riktgit lugn runda, 
 
Jag får hoppa orinteringstävlning imorgon. Men jag var med förra veckan och den kändes bra. Jag sprang 2 runder på vardera 3,1 km. Först sprang jag nästan bara stigar men sen började jag fundera varför jag höll på att fega och inte sprang rak igenom skogen. Så sen satsade jag rakt fram genom skogen ist och det gick för en gångs skull bra. Om jag vill ta ett steg framåt med min orientering måste jag våga lite mer. Så jag jobbar på den. Hoppa stigarna och lite på kompassen och mitt eget huvud. 
 
Var har fortsatt med Tastelines matkasse. Ikväll blir det Karré. Enligt receptet ska den skivas och servas med ugnsrostad pasternacka och inget mer. Känns lite tort och tråkigt. Jag är sugen på att göra helstekt Karré ist. Får se om jag kan hitta ett spännande recept.
 
 
Den här potatisfritatan är från matkassen tidigare i veckan. Sambon tyckte det var en riktig höjdare. Jag tyckte den var ok. Det skulle varit broccoli också men den skippande vid. Det var en vegetarisk rätt men vi la till skinka och bacon. 
Gott med lite lufttorkad skinka på toppen. Salladen var dock lite för tråkig för min smak. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HAVÄNG

Lev livet varje minut

RSS 2.0