Söndagsorientering

Idag styrde jag kosan mot Snogeholmssjön som ligger utanför Sjöbo. Så det var bekanta trakter för mig eftersom jag jobbar i Sjöbo kommun och brukar köra runt i dom trakterna. Men idag var det inte jobb utan orientering som stod på agendan.
 
Jag missade orienteringen förra söndag för då var jag sjuk. Så nu var jag rejält taggade på att komma ut i skogen. Fast jag lovade mig själv att ta det lugnt. Så jag joggade och sprang om varannant. Riktigt skönt att komma ut i skogen och får känna naturens dofter. 
 
Min tanke var att ta mig runt en runda på ca 3 km av 4 möjliga. Men när jag kom tillbaka efter 30 min på den första så kunde jag inte låta bli att ge mig ut på en runda till. Idag la jag allt fokus på orienteringen. Jag har mycket att förbättra där. Finns det stiga att gå på ist för rakt genom skogen så tar jag nästan alltid dom. Men idag skippade jag stigarna och gick rakt genom skog. Läste av terrängen mer än jag brukar och det gav resultat, kom fram fort utan och springa fort. Kändes grymt bra, alltid kul att bli lite bättre. 
 
 
 
Som belöning blev det semla när jag kom hem. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HAVÄNG

Lev livet varje minut

RSS 2.0