Orienteringsglädje och total utmattning!

I söndags drog äntligen vintercupen i orientering igång, som jag har gått och väntat på att den ska börja. Det är så skoj att komma ut och springa i skogen. Banorna är på lagom nivå och man kan springa så långt man känner för.
 
Det finns 4 banor A,B,C och D. Varje bana är lite drygt 3 km, Man bestämmer själv hur många banor man vill springa. Jag sprang 2 banor, det tyckte jag fick bli en lagom start på orienteringsåret. 2 banor var precis lagom. Det enda problemet var att när jag kom hem och hade duschat och fått i mig 2 mackor så slog tröttheten till. Jag blev supertrött och orkade inte sitta upp i soffan. Så jag låg i soffan hela eftermiddagen. Efter 2 glas oboj och ännu mer vila så började jag kvikna till och lagade mat. 
 
Usch jag vill inte bli så trött. Jag kände ändå att jag hade mera att ge i spåret. Det finns möjlighet och kaft att jag kan springa ännu snabbare, Men hur skulle jag må då när jag gått i mål?
 
Jag analyserade mitt lopp med informationen från min GPS-klocka. Min medelpuls var 173 slag/min. Jag gick tillbaka och kollade att riktigt så hög medelpuls brukar jag inte ha. Men medelpulsen är högre när jag springer orintering när jag springer slätlöpning. Under midnattsloppet hade jag en medelpuls på 176 och då var jag helt slut efteråt. Nu låg jag bara 3 slag under så inte konstig att jag blev så trött. Så att ligga på 173 kanske är lite för mycket för mig om jag ser de som träning?
 
Jag hoppas på att förbättre både min kondition och återhämtning. Det är inte så skoj att ligga däcka hela söndagen efter något som borde vara ett träningpass. Det är ju bra att jag har min klocka. Till nästa söndag och nästa etapp av vintercuper får jag hålla lite bättre kolla på hur hårt jag egentligen presterar och se till att äta något direkt när jag kommer i mål. Det gjorde jag inte denna gången fast jag hade med mig russin. 
 
Trots min utmattning finns min glädje till orienteringen kvar. Idag mår jag toppen fysiskt och psykiskt, speciellt eftersom jag och syrran varit en sväng på IKEA och shoppat. Alltid lika kul att komma hem med något nytt fynd. 
 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HAVÄNG

Lev livet varje minut

RSS 2.0