Spännande löpning i mörker.

Nu är jag hemma från ett roligt träningspass. Det var skoj fast jag hade ingen fart i benen. 
 
Idag skulle vi ha med oss orienteringkitt till träning: dubbadeskor, stämelpinne, kompass och pannlampa. Pannlampa äger jag ingen. Men som tur är har jag en sambo som har en. Dock var han inte hemma när jag skulle iväg men jag lyckades leta fram den ur våra gömmor. Det var första gången jag sprang med pannlampa så jag var lite spännd på hur det skulle gå. Jag har satt på den på huvudet hemma men tyckt att den sutit åt. Så jag var lite skeptisk.
 
 
 
Vi började dock med uppvärmning på gräs. Lite skipping, spatk i baken, gå på tå, gå på hälar, indianhopp och springa sidledes mm. Det är svårt att komma ihåg alla när man är mitt uppe i träningen.
 
Sen bar det iväg på 1km jogging. Där började orienteringsövningen. Det blir svårt att förklara övning så jag tar en snabb variation. Det fanns 6 kontroller och ett startområde. Dessa eller några av dessa togs i olika ordning beroende på vad som stod på en liten lapp man fick (tur att alla hade lampa, annars hade man inte kunna läsa av det stod på lapparna). Så det blev intevalllöpning på gräs och stig. Gick segt som tusan men jag tog mig igenom passet. Alla träningspass kan inte vara hårda för då orkar man inte med alla. Några ska vara lätta och några hårt. Att ta ut sig varje gång fungerar inte för kroppen. Sen blev det nedjoggning på 1km. 
 
Så hur gick det att sprang med lampa? Det gick faktiskt förvånansvärt bra.  Den satt inte åt alls hårt men ändå höll den sig på sin plats. Dock så lös den inte så himla bra. Men för dagens träning fungerade den bra. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HAVÄNG

Lev livet varje minut

RSS 2.0